Sudah masuk pun bulan ketiga........

tapi hidup masih sebegitu rupa... aku masih stress.... masih belum jumpa kemanisan mengajar budak-budak sekolah.... masih rasa menyesal.....

sampai bila???

aku mahu redha.
aku mahu berusaha.

aku x mahu berputus asa... kerana apabila aku jadi sebegitu rupa, aku x akan peduli akan akibatnya....
aku akan mula mengajar sambil lewa.... 

aku x mahu jadi manusia itu. TIDAK! 

ALLAH, tolonglah jauhkan aku dari sifat malas, sifat berputus asa, sifat x mahu mencuba.... berikan aku kekuatan utuk mengahdapai segala ujian dan cabaran yg telah tertulis buatku.... 

semoga aku tabah.

p/s: yang membuatkan aku masih bertahan,
aku bukan keseorangan.....

Comments

  1. Ameen..and I am in the same boat with u..kadang2, rasa mengajar tu ok, kadang2, bile datang rasa menyampah tu, sabar ajelah..kalau ikutkan hati, mmg nk lempang je sekor2, tapi SABAR..tp tibai gak kadang2..huhu

    Aku jua tak mau jadi manusia yg lewa itu..
    manusia yang lalai akan tanggungjawab sbg seorang guru..

    Jadi, sama2 lah kita mencari kemanisan mengajar~

    ReplyDelete
  2. Sweetie.. u r having really really dreadful hard time.. >__< *Worry* Hw abt we plan 2 do something happy this school holidays? Let me know okeh?^^
    We go and drain all ur stress out..Maybe lepak2 in Jitra 4 wayang & bowling ker..? how's that.. anyway, let me know okeh.. oh,ya! come to my house oso can^^ I cook something nice for you.. promise!=)

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

What A Great Day!!!

Doshitte???????